HATÁRTALANUL 2024

Április 29. és május 2. között iskolánk hetedikesei és három kísérő pedagógusa a Határtalanul! program nyertes pályázatának köszönhetően négy felejthetetlen napot töltött a Felvidéken. A tanulmányi kirándulással több kitűzött célt tudtunk megvalósítani.
– Megmutattuk diákjainknak az elcsatolt területek természeti szépségeinek néhány figyelemre méltó kirándulóhelyét.
– Bejártuk történelmi magyar városok ikonikus helyszíneit.
– A rozsnyói Fábry Zoltán Alapiskola és Szakközépiskola felkeresésével diákjaink betekintést kaptak a szórványban élő kortársaik életébe.
Igyekeztünk változatosan alakítani a programot, így minden napra jutott városnézés: Kassa, Rozsnyó, Igló, Késmárk főterein felkerestük a városok jelentősebb épületeit, látnivalóit. Megemlékeztünk történelmünk nagyjairól, koszorút helyeztünk el Kassán, a Szent Erzsébet-dómban Rákóczi sírjánál, Késmárkon Thököly lovasszobránál, Rozsnyón a Kossuth szobornál, valamint Betléren, az Andrássy-kastélynál, annak bejárását követően.
Természetjárásban sem volt hiány, megnéztük az Áji vízeséseket, a Szlovák Paradicsomban a Tamásfalvi kilátó sziklapereméről gyönyörködhettünk a Magas-Tátra hófödte csúcsaiban, kiadósat túráztunk Ótátrafüreden a Tarajkától a Tarpataki vízeséseken át fel, egészen a Rainer menedékházig.
A szállásunk Várhosszúréten volt, ahol kulturált körülmények között pihenhettük ki a napok fáradalmait, illetve sok helyi finomságot is tartalmazó teljes ellátást kaptunk.
Köszönjük a Bethlen Gábor Alapkezelő Zrt. támogatását, valamint kísérő nevelőink munkáját a program sikeres megvalósulásában.

Helyesírási verseny II.fordulójának eredményei

A XXVII. 𝙎𝒊𝙢𝒐𝙣𝒚𝙞 𝙕𝒔𝙞𝒈𝙢𝒐𝙣𝒅 𝑲𝙖́𝒓𝙥𝒂́𝙩-𝙢𝒆𝙙𝒆𝙣𝒄𝙚𝒊 𝒉𝙚𝒍𝙮𝒆𝙨𝒊́𝙧𝒂́𝙨𝒊 𝒗𝙚𝒓𝙨𝒆𝙣𝒚 𝙫𝙖́𝙧𝙢𝙚𝙜𝙮𝙚𝙞 𝙙𝙤̈𝙣𝙩𝙤̋𝙟𝙚́𝙗𝙚𝙣 szép eredmények születtek.
Varga Ábel 6. b osztályos tanuló III. helyezést,
Czencz Boglárka 8.a osztályos tanuló III. helyezést,
Prokai Panka 8.a osztályos tanuló IX. helyezést ért el.
Gratulálunk tanulóinknak!
Köszönjük felkészítő munkáját Bozsiné Barta Mária és Lovászné Szűcs Mária tanárnőknek!

EGY ÚJABB KIEMELKEDŐ SZÉCHENYIS EREDMÉNY!

Május 8. és 10. napja között került megrendezésre Miskolcon a Kerékpáros Iskola Kupa Országos Döntője.
A verseny három, nagyon komoly felkészültséget igénylő részből tevődött össze. Először az elméleti tudásukat kellett bizonyítani a diákoknak egy 30 kérdéses KRESZ tesztlap kitöltésével. Ezt követően egy 19 akadályból álló, rendkívül komoly nehézségű ügyességi pályát teljesítettek a versenyzők. A harmadik részben pedig Miskolc belvárosában, az élő forgalomban kellett bizonyítaniuk – fülhallgatón keresztül kapott rendőri utasítás alapján -, hogy mennyire szabályosan tudnak kerékpározni.
Örömmel mondhatjuk el, hogy ezen a nem mindennapi kihívásokat tartogató versenyen, iskolánk diákja, Varga Ábel 6.b osztályos tanuló, egyéniben országos második helyezést ért el.

Szívből gratulálunk a kiváló eredményhez, teljesítményhez!

Köszönjük Nagy István tanár úr felkészítő munkáját!

Forrás: https://www.police.hu/hu/hirek-es-informaciok/baleset-megelozes/aktualis/veget-ert-a-xxix-kerekparos-iskola-kupa-orszagos#32